piatok 25. septembra 2015

Pich - Pich

Hlásim sa v poradí s druhým článkom o prípravách na cestu do Thajska. Ten veľavravný názov hovorí o očkovaní, ktoré sme museli podstúpiť. Dúfam, že nikoho z Vás ani len nenapadlo, že už sme tam a článok sa bude týkať sex-turizmu. Veď každý kto ma pozná vie, že som čistá ako ľalia a na nič nemravné ani len nepomyslím. Hneď na úvod však musím podotknúť, že tento článok bude skôr informačný ako príbehový. Aj keby som mohla opisovať to, ako som si sadla do ordinácie, oči som mala vypleštené, ruky roztrasené od strachu a lekár ledva ledva minul moje oko a pichol ma do ramena. Ale veď na očkovaní bola už isto väčšina z Vás, tak to zrejme nie je potrebné.

Tak teraz pekne po poriadku, aby v tom nebol chaos. Kde sa dať očkovať? Teraz budem trošku diskriminačná, ale keďže som z Bratislavy, tak sa zameriam práve na toto mesto. V hlavnom meste sa dá očkovať skoro vo všetkých zdravotných strediskách. My sme sa zamerali hlavne na referencie, ktoré sme našli na internete. Keďže sme nechceli, aby nás očkoval hocijaký mäsiar, tak sme sa nakoniec rozhodli pre súkromný Inštitút očkovania a cestovnej medicíny, ktorý nájdete na Teslovej ulici.

Lekár nás hneď pri telefonickej objednávke pochválil, že sme sa ozvali dostatočne včas a nenechali sme si to na poslednú chvíľu. Predsalen chvíľu trvá, kým sa očkovacia látka dostane do tela. Hneď po príchode do inštitútu sme si v čakárni vyplnili dotazník. Je to vlastne súhlas o tom, aby Vás mohli očkovať. 

Pripravte sa na otázky:

      1)      Máte alebo v uplynulých 2 týždňoch ste mali akútne horúčkovité ochorenie?
      2)     Užívali ste v posledných 2 týždňoch antibiotiká?
      3)      Máte chronické ochorenia? (leukémia, rakovina, cukrovka, astma...)
      4)      Máte alergiu na nejaký liek?
      5)      Máte alergiu na vaječný bielok?
      6)      Užívate nejaký liek na ovplyvnenie imunity?
      7)      Máte krvé ochorenie, užívate liek proti zrážaniu krvi?
      8)      Boli ste v priebehu posledného mesiaca očkovaný nejakou vakcínou? 
      9)      Ste tehotná?

Po príchode do ordinácie sme boli oboznámení s tým, že žiadne z očkovaní nie je do Thajska vyslovene povinné. Pár z nich je čisto odporúčaných a je na nás, či si ich dáme. Medzi odporúčanými je napríklad očkovanie proti žltačke A aj B. S tým sme samozrejme súhlasili, keďže sa to zíde okrem exotických krajín aj v nášom malom Slovensku. Toto očkovanie je v troch dávkach – dve už máme za sebou, tak nás čaká ešte tretia. Ďalej sme sa nechali nahovoriť na brušný týfus, ktorý je vraj v Thajsku rozšírený. Ten sa očkuje iba raz. V neposlednom rade išlo o besnotu. Veď v Bangkoku všade poskakujú tie malé opice, kradnú čo sa dá a pri tom nás budú obkuskávať. Teda, aspoň tak nejak si to predstavujem. Tá sa očkuje v troch dávkach s tým, že štvrtá sa dáva potom po roku. Na záver sa dáme preočkovať proti tetanu. Ten sa očkuje ešte v detstve a musí sa preočkovať po pätnástich rokoch, tak ohľadom toho budem musieť kontaktovať moju obvodnú lekárku. Po každom pichaní nám bolo povedané, že na to, aby sa látka dostatočne vstrebala, tak sa tri dni nemá piť alkohol, nemá sa vykonávať fyzicky náročná práca a nemajú sa jesť nezdravé mastné jedlá. Ale keď si to tak vezmete, tak je celkom nechutné, že teraz mám v sebe vstreknuté všetky tieto choroby. Desí ma to. V ruke som cítila celý deň nepríjemný tlak z pichanca a dosť ma to bolelo. Bože ako ja raz budem rodiť, to ozaj neviem.

Očkovanie je celkom drahé, ale určite je to potrebné na to, aby sme si nemuseli z nejakých dôvodov skrátiť dovolenku. Cenník jednotlivých očkovaní:

Ochorenie

Cena za dávku

Dĺžka ochrany

HEPATITÍDA A 

 35 €

30 rokov 

HEPATITÍDA B

 22 €

30 rokov 

HEPATITÍDA A+B 

 55 €

30 rokov 

BRUŠNÝ TÝFUS 

 25 €

3 roky 

TETANUS, ZÁŠKRT, ČIERNY KAŠEĽ 

 24 €

15 rokov 

ŽLTÁ ZIMNICA 

 43 €

10 rokov 

BESNOTA 

 24 €

Preočkovanie každých 5 rokov 

MENINGOKOKOVÁ MENINGITÍDA 

 65 €

8 rokov 

PNEUMOKOKOVÉ INFEKCIE 

 45 €

15 rokov 

JAPONSKÁ ENCEFALITÍDA 

 120 €

2 roky 

CHOLERA

 45 €

2 roky 

KLIEŠŤOVÁ ENCEFALITÍDA 

 27 €

5 rokov 

 


Na záver by som už len dodala, že v tomto očkovacom inštitúte sme sa stretli s milým a profesionálnym prístupom, tak môžeme len odporúčať


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára