sobota 14. decembra 2013

3, 2, 1...GO!

          Úžasné 4 dni v Sydney za nami a prežili sme toho toľko ako snáď za celý život nie. V utorok po prílete sme si museli lahnúť, lebo sme mali jet lag, čo je obávaný 10-hodinový časový posun. Boli sme rozbití ako ešte  nikdy. Dlho sme sa ale neohriali a po pár hodinách spánku sme dostali chuť spoznávať iný svet.

Botanická záhrada - načerpávánie energie

          Samozrejme že ako prvá zastávka bola svetoznáma opera a nemenej známy Harbour bridge. Ja by som vám aj opísala pocity pri pohľade na túto nádheru, ale jednoducho to nejde. Ako by som...hmmm, je to niečo, ako keď otvoríte chladničku s očakávaním, že tam nájdete niečo mega dobré! Máte to? Vybavili ste si ten pocit? Tak toto je ešte milionkrát lepšie. 

Vyhliadka na mesto 

          V okolí opery je botanická záhrada. Boli sme fascinovaní, že tam poletujú samé biele Cocoty. Nie nie, nie som vulgárna :D. Sú tu veľké biele vtáky, ktoré si  tu poletujú ako u nás holuby, strašne škriekajú a volajú sa cockotoo. Čo sa týka operencov, tak ich je tu ozaj dosť. Páčil sa nám ešte jeden s dlhým čiernym zobákom. A ešte je tu hrozne veľa čajok, ktoré sú drzé ako ploštice a robia nálety na ľudí s jedlom. 

Ten s tým dlhým čiernym 

          Keď sa mám vyjadriť k tým ľuďom, tak spravili na nás veľký dojem. Všetci sú neskutočne milí. A viete, na čo sme prišli? Že ak sa vás Australčan spýta: "Hello! How are you?", tak to neznamená, že očakáva váš životný príbeh o tom, ako sa máte, ale je to len obyčajný pozdrav. Čo sa týka ešte milých ľudí, tak som znovu išla ošúchať svoju angličtinu a pýtala som lístky na vlak. No a pán za okienkom mi ich dal a spieval pri tom niečo v tom zmysel, že ma bude sledovať. Tak dúfam, že to bola iba nejaká ich pesnička a nenájdem si jedného dňa v sprche za sebou aziata :D. No a inak Číňanov, Japoncov, Korejčanov a im podobných je tu strašné množstvo všade. 

          Na druhý deň sme išli pochodiť po plážach a vznikla z toho 7,5 hodinová túra a spálené ramená! Na Bondi beach som hladala Paris Hilton, ale zrovna asi niečo natáčala. V stredu sa mi splnil ďalší sen. Boli sme v zoo, kde sú vyslovene iba austrálske zvieratá. Takže kŕmenie klokanov a hladkanie nadrogovaných koál eukalyptom bolo samozrejmosťou. Nasledovala návšteva rybieho trhu. To, aká tam bola aróma sa odrážalo na mojej tvári, ktorá hrala všetkými odtienmi zelenej farby. Ryby, chobotnice, kalamáre, mušle...všetko toto ste mohli ochutnať. Keďže rada experimentujem a povedala som si, že nezostanem pri mojom obľúbenom sushi, ale skúsim niečo nové, tak to tak aj dopadlo. Číňanka, zas a znovu, mi nabrala tanier plný mušlí, krevetiek, krúžkov z kalamárov a dokonca aj obrých kreviet, ktorým som musela najprv zakryť oko, aby na mňa nepozerali a potom odfakliť nožičky, aby som sa dostala k samotnej krevete. Ale každopádne aj to bol pre mňa zážitok. 

Prechádzka pri mori 

          A asi vas isto zaujíma, prečo som zvolila taký názov príspevku, aký som zvolila. Totižto posledný deň sme boli v obrovskom, len tento týždeň otvorenom, aquaparku. Volá sa Wet&Wild a keď si tento názov dáte do Googlu, tak vám to ako prvé vyhodí striptízový klub v Las Vegas. Prečo asi. Ten názov hovorí za všetko :D. Bolo tam asi 5363673737 tobogánov, nie nepreháňam. No a prvý, na ktorom sme boli, dokonca som aj bola na seba pyšná, že som ho zdolala, bol úplne vražedný. Bohužiaľ z neho nemám fotky, ale pokúsim sa ho opísať a pošlem aj linky na akú-takú predstavu. Bol to tobogán, kde sme sa postavili, zavreli nás do malej kabínky, pod nohami sme mali sklo, museli sme prekrížiť ruky aj nohy a už to išlo...začalo sa ozývať: "Are you ready? 3, 2, 1...Go!". Zrazu sa pod nami prepadla zem a leteli sme stŕmo dole, potom nasledovala 360-stupňová otočka a dovi dopo. Masaker. Tesne predtým sme sa dozvedeli, že niektorí ľudia chytia paniku a zachytia sa kabínky tesne pred pádom dole. Tu je link, lebo moje vysvetlovacie schopnosti niekedy zlyhávajú: http://youtu.be/XCZlyWXneN0

          A ešte jedna vec, ktorá vás bude isto veľmi zaujímať je zvuk semafórov. "Pjúúúú", povedzte si tento zvuk nahlas a presne taký zvuk by ste tu počuli na každom rohu alebo teda prechode. A po tomto odseku si už ozaj budete myslieť, že som šlahnutá, takže na dnes končím :D.

          Toto boli zážitky za posledné štyri dni. O chvíľu sa ozývam znovu :) 


A pár ďalších fotiek, aby toho nebolo málo :) 

Harbour bridge 

Opera 

Opera


Toto nie je Cockatoo 

Čajky everywhere 

Útesy 

Tamarama beach

Bondi beach 

Bazén pri Bondi beach 

Plávať je bezpečné iba tam, kde sú vlajky - Bronte beach 

Chobotničky na rybom trhu 

Všade samé morské príšery 

Aboridžínci mi zapózovali

S klokaníkom malým 

S koalou

Klokan 

Aj sme ich nakŕmili 

Spia až 18 hodí denne 

Toto si v Austrálii poletuje bežne - tzv. lietajúce líšky 

Niečo ako naša sliepka

Austrálska Echidna 

Tasmanský diabol 










6 komentárov:

  1. Leňušik, normalne nevychadzam z udivo ako pises, je to perfektne, vyzera to tam nadcherne a zaaaavidim. Po tvojom opise :D tam chcem ist aj jaaaa !! sice najradsej asi stebou!! :D Keby mozes prines mi maleho klokaniiika nazvem ho lelek :D. Tesim sa na dalsie tvoje zazitky a som uplne nadsena z toho co si vymyslela! :* :* Liiibam te

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hahahah, Lelek :D Ďakujem krááásne, teším sa, že sa páči! :))

      Odstrániť
  2. Krásne fotky a super zážitky / ale tých bude určite ešte neúrekom / :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lenka prave som zistil ze ti velmi zavidim a len som sa presvedcil ze australia je naozaj miesto ktore chcem navstivit...a co veľký koralovy útes mas v plane navstivit?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten je v ďalšom článku :) Oplatí sa navštíviť isto! :)

      Odstrániť