pondelok 13. januára 2014

Frequently Asked Questions

          A už naozaj posledný článok v podobe FAQ, teda často kladených otázok, ktoré som dostala prostredníctvom Facebooku. 

1) Sú Austrálčania niečim výzorovo typickí? (Peťuš)
V Austrálii je viac cudzincov ako domácich, ale medzi typických Austrálčanov môžem zaradiť Aborigincov. To sú pôvodní obyvatelia Austrálie, ktorí tam stále žijú a tí majú výzor špecifický, že keď sme ich videli na ulici, tak sme hneď vedeli že sú to oni. Sú tam braní ako u nás rómovia bohužiaľ, čo je celkom smutné, keďže tá krajina prvotne patrila práve im. Sú to v podstate bezdomovci, ktorí sa nevedeli prispôsobiť modernej spoločnosti. Vykrikujú po ulici alebo sme dokonca videli jednu v strede ulice si na zemi holiť nohy. :D Boli nižší, širší, tmaví a majú veľké rozčapnuté nosy. Určite by si ich hneď spoznala. :)

2) Kde sa ti páčilo najviac a prečo? (Dorotka)
Každý jeden zážitok, ktorý som tam prežila bol pre mňa niečím novým a dovtedy nezažitým, takže sa mi ozaj páčilo všade a všetko. Či už to bolo krásne mesto Cairns a ešte krásnejšia dedinka Kuranda. Alebo Veľký bariérový útes, let balónom, rôzne zoo, ktoré sme navštívili. Takže na túto otázku by som jednoducho odpovedala, že sa mi najviac páčilo v Austrálii. 

3) Je tam naozaj veľa hadov? (Lucka R.)
Vraj hej. Našťastie sme nemali to šťastie stretnúť sa s nejakým osobne okrem tých v zoo. Aj napriek tomu, že ich tam ževraj žije okolo 140 druhov. Ale vždy keď sme išli cez lesy, tak aspoň ja som dupala, lebo to je na ich odplašenie. A ešte som počula aj také, že keď tam ideš do lesa (džungle), tak si máš do topánok vsunúť také tie dosky na krájanie, čo sa používajú v kuchyni a previazať si ich niečim. A to na to, že keď na nejakého toho fešáka skočíš a bude ťa chcieť štipnúť, tak rovno narazí hlavou do podložky. :D 

4) Nejaké typické, tradičné jedlá? (Lucka D.)
Hneď ako prvé sme ochutnali ich najtypickejšie jedlo, a to takzvaný Vegemite. Je to extrakt alebo pasta, nátierka z kvasníc tmavohnedej farby. Jedli sme to na hrianke so šunkou a syrom. No, moje najobľúbenejšie jedlo to teda nebude. :D A ešte takým typickým by som nazvala všetko tropické ovocie, ktoré im tam rastie.  Majú tam len cez 30 druhov manga, čo vyriešilo moju dilemu, že prečo mi raz chutí a raz nie a potom že som vlastne stále jedla iný druh. :D A tiež papája, ktorú som dovtedy poznala len ako sušené ružové kocečky v sáčku. A musím sa vyjadriť aj k vode, na ktorú som si za celý mesiac nezvykla a neustále sa mi zdala strašne horká! :D 

5) Do ktorej strany sa točí voda v záchode? (Simča)
S ťažkým srdcom musím uznať, že som vodu v záchode bohužiaľ neskúmala. :D Ale podľa toho, že sú tam ozaj všetky veci naopak, tak by som sa nedivila, keby sa točila do opačnej strany ako u nás. A vlastne. Do ktorej strany sa točí voda tu? :D A k tým protinožeckým veciam patrí volant na pravej strane a chodenie zas po ľavej strane chodníka. Keď sme prechádzali cez prechod, tak sme tak isto museli pozrieť vždy napravo a potom naľavo z čoho sme boli takí zblbnutí že sme väčšinou robili už len krúživé pohyby hlavou na všetky strany. :D A v neposlednom rade, keď som si myslela, že dvere od domu zamykám, tak som ich neustále odomykala a keď som si chcela otvoriť dvere, tak som stále zamykala. :D 

6) Aký je životný štýl obyvateľov a čo patrí medzi ich záľuby? (Zuzka)
Tu by som povedala staré známe "koľko ľudí, toľko chutí". Keďže tam majú veľa viničov a produkujú ich do celého sveta, tak je tam veľa vínomilovníkov. Taktiež tí čo majú domy, tak sa venujú svojím záhradkám a pestujú si tam zeleninu, ktorú si tu môžeš akurát tak kúpiť v obchode. Ako napríklad fenikel alebo rukola. Čo sa týka typických športov, tak je tam veľmi rozšírený kriket, rugby a jazda na koňoch. A ohľadom životného štýlu som mala pocit, že sa tam všetci snažia žiť bio, eko, natural, ale hlavne že v potravinách ti dajú nákup asi do desiatich plastových tašiek, keď si kupuješ tri veci. :D 

7) Kvôli čomu sa oplatí ísť do Austrálie? (Paťo)
Kvôli Opere, kvôli Harbour bridge, kvôli držaniu koaly, kvôli krmeniu klokanov, kvôli potápaniu vo Veľkom bariérovom útese, kvôli dedinke Kuranda a mestu Cairns, kvôli teplu, kvôli letu balónom, kvôli ohňostroju na Nový rok, kvôli prechádzkam džunglou, kvôli kúpaniu vo vulkanickom jazere a lagúne, kvôli Bondi beach a ostatným nádherným plážam, kvôli neskutočne milým ľuďom, kvôli spoznaniu iného sveta. Tak čo, presvedčila som ťa? :) 

8) Naozaj ťa tam chce každý hmyz, plaz, ryba a cicavec zabiť? Je tam veľa pavúkov? (Igor)
No malo by to tak byť keďže tam žije okolo 30 najjedovatejších zvierat na svete. Mojej známej známa bohužiaľ natrafila v Austrálii na nejakého zablúdeného komára a dostala maláriu. Ale mňa nič zabiť nechcelo okrem dvoch detí Vladovej sestry, ktoré na mňa občas robili útoky. :D  Ešte pred naším príchodom sa našla v záhradke domu, kde sme bývali čierna vdova. A ja som sa raz stretla v sprche so švábom a potom po mne liezol v aute a krik som spustila taký, ako keby sme sa minimálne prevracali. :D Ale dokonca aj malé mravce štípali ako najaté. Čo sa týka rýb, tak nejaký ten žralok sa tam nájde každý deň a  po plážach boli normálne siete proti nim. A pavúka som nevidela žiadneho chlpatého, ale na takého jedného macka sme natrafili v lese na obrovskej pavučine. 

Ak máte nejaké otázky, tak kludne do komentárov. 

Zatiaľ sa lúčim na dobu neurčitú :) 

Lenka :) 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára